vrijdag 26 juli 2024

Induite vos Armaturam Dei !

Kardinaal John Henry Newman voorzag kennelijk onze tijd waarin wij nu leven: de vijand zowel binnen als buiten de Kerk. En dan schoot mij in deze vakantietijd de woorden van de Apostel Paulus in: "Bekleed u met de wapenrusting Gods, om weerstand te bieden tegen de listen van de Duivel". (Brief aan de Kerk van Efese 6, 11-13)   Dat is wat de huidige Christen van de Katholieke Kerk nodig heeft: gewapend met het zwaard en de bepantsering van het Geloof die nodig zijn om weerstand te bieden tegen het kwaad. 
De tijden in de Kerk zijn namelijk nog nooit zo slecht geweest. Je hoort overal van verraad, hoe er figuren rond lopen die allerlei valse berichten over de Kerk in de media rondstrooien, je hoort van geloofsafval, van 'gelovigen' die de Leer van de Kerk op belangrijke punten verwerpen, je hoort van de vijand, de tegenstander van God die zich vrolijk in de Kerk op hoge posten heeft genesteld. Ja, dan kan ik mij voorstellen dat men al gauw de moed kwijt raakt. 
 
Maar gelukkig zal er verandering komen!

Ik verwacht namelijk een nieuwe Paus die schoon schip gaat maken en de vijand met zijn aanhang letterlijk uit de Hemel zal verwijderen, zoals God dat ook deed in het begin van de tijd met de afvallige engelen. Eens komt die dag dat de Tempel van God op Aarde gereinigd zal worden en Satan met zijn aanhang buiten geworpen. Ook zullen de nog bestaande gelovigen meewerken om het kwaad uit de Kerk te verwijderen. Hoe lang moeten we nog wachten? Ik weet het niet, maar komen zal die dag zeker! Daar ben ik van overtuigd.