zaterdag 19 mei 2018

Pinksteren - de Nederdaling van de H.Geest

Met Pinksteren werden de Apostelen gesterkt in hun opdracht, als getuigen van Christus, het Goede Nieuws aan alle volken te verkondigen. Niet alleen zij echter: allen die in Hem geloven zullen de aangename plicht hebben te verkondigen dat Christus gestorven en Verrezen is voor ons heil. 

Het zal geschieden in de laatste dagen, zegt God, dat Ik mijn Geest zal uitstorten over alle mensen: uw zonen en dochters zullen profeteren, uw jonge mannen zullen visioenen zien, de ouderen onder u zullen droomgezichten ontvangen. Ja, over mijn dienaars en dienaressen zal Ik in die dagen mijn Geest uitstorten en ze zullen profeteren.

Zo spreekt Petrus op Pinkstermorgen. Daarmee is het tijdperk aangebroken van de laatste dagen uit de profetie, de dagen waarin de Heilige Geest op een nieuwe wijze uitgestort wordt over de mensen die geloven dat Jesus de Zoon van God is en zijn Leer tot het uiteinde der aarde verkondigen.

Alle gelovigen hebben vanaf dat moment de opdracht de Magnalia Dei, Gods grote daden, de wonderen die Hij in zijn Zoon en in allen die in Hem geloven, bewerkt heeft, te verkondigen te bezingen. Wij zijn al een heilig volk, omdat wij de grootheid bekend mogen maken van Hem die ons uit de duisternis heeft geroepen tot zijn wonderbaar licht.  (Uit: Meditaties, Spreken met God)

Wij wensen u allen een vruchtbaar en zalig Pinksterfeest toe.