zaterdag 23 april 2022

De Zondag van de Goddelijke Barmhartigheid

Zondag 24 april a.s. is het de Zondag van de Goddelijke Barmhartigheid. Het is een Zondag die door Onze Heer Jesus Christus is gewild en Hij heeft aan de Poolse zuster Maria Faustina Kowalska dit meegedeeld in een privé-openbaring. De Heer wil onvoorstelbare genaden geven aan hen die de dag ervoor te Biechten gaan en op die Zondag erna de Heilige Communie gaan ontvangen. 
De Heer zegt hierover: Dit feest komt voort uit mijn innig medelijden en vindt zijn oorsprong in de diepte van mijn Barmhartigheid....Ik verlang dat het met grote luister wordt gevierd op de eerste Zondag na Pasen...Ik verlang dat het feest van de Barmhartigheid een toevlucht zal zijn en een schuilplaats voor alle zielen, vooral voor de arme zondaars. Op die dag zal de diepte van mijn tedere Barmhartigheid voor allen openstaan. Ik zal een hele oceaan van genaden uitstorten over de zielen die naderen tot de bron van mijn Barmhartigheid. 

Hieronder vinden wij wat wij op het feest van de Barmhartigheid moeten doen:

A) De ziel die te Biechten gaat en de Heilige Communie ontvangt, zal volledige vergiffenis krijgen van zonden en straffen....Laat niemand bevreesd zijn Mij te naderen, ook al zijn zijn zonden rood als scharlaken...

B) Op mijn feest - het feest van de Barmhartigheid - moet je in de geest heel de wereld aflopen en alle zielen die gezondigd hebben naar de bron van mijn Barmhartigheid voeren. Ik zal hen genezen en sterken....

C) Ik verlang dat hier (in een kerk of kapel waar het H.Sacrament kan worden uitgesteld) aanbidding plaatsvindt voor de intentie, de Barmhartigheid af te smeken voor de wereld.

De beloftes die de Heer gedaan heeft op deze Zondag zijn onvoorstelbaar! Daarom roep ik ook iedereen op om de uitgestoken hand van de Heer te aanvaarden en zijn aanbod zeker niet af te wijzen. De kerkleiding heeft overigens de Tweede Zondag na Pasen (wat vroeger Beloken Pasen heette) Liturgisch de Zondag van de Barmhartigheid benoemd. De vroegere Poolse bisschop die het werk van zuster Maria Kowalska heeft verdedigd is later Paus geworden; Karol Woytila (Paus Johannes Paulus II). En ook hier was de Goddelijke Voorzienigheid aan het werk!