vrijdag 14 april 2023

Eindelijk goed nieuws!

Ja gelukkig kan ik vandaag melden dat ik volkomen genezen ben van mijn ziekte, en ik wil bij deze de mensen bedanken dat ze voor mij gebeden hebben! Dat is het eerste goede nieuws dat te melden is. Ook goed nieuws is te melden uit Frankrijk: in de Paaswake zijn zeker 4.528 nieuwe volwassenen gedoopt in de Kerk! Echt geweldig is dit! 

Ook erg goed nieuws is dat onlangs een jonge vrouw is gedoopt in de Buitengewone Ritus van de Romeinse Liturgie (zie foto's). Ik weet ook dat zij door vrienden was meegenomen naar de H.Mis in de Buitengewone Vorm van de Romeinse Liturgie, en ze was zó geraakt door de Liturgie, dat zij ook graag Christen wilde worden. Maar wie had gedacht dat haar plaatselijke bisschop even zo enthousiast was als zij, heeft het mis. Die weigerde botweg haar het H.Sacrament van het Doopsel in de Buitengewone Vorm toe te dienen. Maar de jonge dame liet zich niet kisten (om het maar zo even te zeggen) en ging op zoek naar een parochie waar dit H.Sacrament wel kon worden ontvangen. Die kwam ze inderdaad tegen, zij het dat het niet naast de deur lag: of u even een reis van meer dan 500 kilometer wilde maken? Ze moet meteen "Ja" gezegd hebben en werd door deze parochie hartelijk ontvangen. Dit is nu een voorbeeld dat je je nooit uit het veld moet laten slaan. Klagen heeft geen zin, maar er moet worden doorgepakt! En dat doorpakken heeft dus nu resultaat gehad. 

Weer een bemoedigend berichtje dat de Buitengewone Ritus echte levenskansen heeft. Verder rest mij nog om u allen een zalige Paastijd toe te wensen!