woensdag 20 mei 2015

Links secularisme levert alleen lege kerken op

Hoe vaak gebeurt het niet dat een soort Christendom wordt gepredikt dat niets met het Christendom te maken heeft maar wel alles met links secularisme? Het is opvallend dat er nogal wat 'gelovigen' in de wereld rondlopen die de Katholieke Kerk komen dicteren hoe het Christendom geïnterpreteerd moet worden (lees: Acht Mei en hun voorgangers bijvoorbeeld) en vervolgens vervangen moet worden door een links seculier model, maar dan wel liefst zonder God en zonder zijn Geboden. Vaak wordt dit verpakt in beschuldigingen die kant noch wal raken. Seculier populisme als een Christelijke religie voor te stellen is natuurlijk geen Christendom dat kan overleven, want de lege kerkbanken der seculieren bewijzen maar weer eens hoe groot hun ongelijk wel is. Het uiteindelijke doel is geen volle kerk met gelovigen, maar een lege kerk zonder gelovigen. 

In de afgelopen 45 jaar is er driftig geëxperimenteerd met de H.Liturgie, met het Geloof en met de Leer van de Kerk, maar deze driftige veranderingsdrang heeft alleen maar legere kerkgebouwen opgeleverd. Logisch ook: de gelovigen, de echte gelovigen, herkenden niet meer de stem van de Onze Heer Jesus Christus en bleven weg, de ongelovigen kwamen sowieso niet. Je kunt makkelijk het duivelse plan zien hoe er geprobeerd is om de Kerk van binnenuit te vernietigen en dat niet zelden onder het mom van de 'geest van het Concilie'. Niet dat Vaticanum II hierin heeft bijgedragen, maar men misbruikte niet zelden het Concilie om een eigen seculier gedachtengoed in een 'gelovig' jasje te verpakken en als 'Concilie' aan de man te brengen. De ware gelovigen trapten er niet in. Jammer van al die energie die politici willen opbrengen om gelovigen als niet goed geïnformeerde wezens af te schilderen. Een grotere kans op falen is niet denkbaar.